Despre proiect:


Obiectivul general al proiectului îl constituie promovarea reciprocă a culturii şi idenţităţii a două comunităţi: comuna Carastelec din judeţul Sălaj şi oraşul Borşa din judeţul Maramureş. Proiectul se derulează în cadrul Programului eCultura.

Finanţator: Proiectul "Economia bazată pe cunoaştere" (EBC) iniţiat de Guvernul României, prin Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu sprijinul Băncii Mondiale.

joi, 19 iulie 2012

La pas prin Borșa!

Cea de-a treia activitate din cadrul proiectului eDIALOG-CULTURA FARA BARIERE tocmai s-a încheiat. Dimineaţa ni s-a anunţat plăcută şi însorită, aşa încât am putut realiza fotografii extraordinare. Am străbătut Borşa din Complex până în Gară, din Gară în Baia Borşa, apoi centrul oraşului. Cel mai emoţionant moment a fost cel în care am ajuns în Gară la Monumentul Eroilor din Primul Război Mondial. Până acum l-am văzut doar în poze. Realitatea întrece cu mult imaginaţia. Ascuns între brazi înalţi, solitar şi maiestuos, monumentul îşi spune, fără cuvinte, povestea tristă. La poalele lui, zeci de morminte, doar nişte ridicături de pământ, ascund în pântecele lor, eroi necunoscuţi, soldaţi fără nume, căzuţi la datorie pentru o cauză în care au crezut în timpuri demult apuse. Aşezat pe o colină, locul îndeamnă la meditaţie .
Ne întoarcem la bibliotecă unde, pe baza unora dintre fotografiile făcute, realizăm desene în acuarelă:Pietrosul Rodnei, Biserica din Complex, Parcul de lângă Primăria Borşa, ş.a.
Ne întâlnim apoi cu meşterul popular, de la care adunăm informaţii despre frumuseţea portului nostru popular, despre tradiţiile şi obiceiurile specifice zonei noastre.
Ne încheiem activitatea la o pizzerie din zonă, unde servim masa şi schimbăm impresii despre proiect.




































10 comentarii:

  1. O activitate educativa si interesanta. Am vazut locuri noi si obiective pe care nu le cunosteam.

    RăspundețiȘtergere
  2. Și noi o zi la fel de plăcut am petrecut.
    Am vizitat Memorialul militar.
    Biserica romano-catolică din satul Carastelec.
    Școala, primăria,baza sportivă, cabinetul stomatolog,meșterul popular și am ajuns în seara când am fost la lacul de pescuit.
    O impresionantă privelişte.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aveti un oras cu o priveliste minunata .
    Kovács Klementina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, Klementina. Intr-adevar Borsa a fost binecuvantata cu un cadru natural de exceptie. Insa si in Carastelec e frumos. Am vazut fotografiile si sunt impresionata!

      Ștergere
  4. Abia astemtam o ocazie sa venim la voi.
    Szabo Hajnalka

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne-ar face o deosebita placere sa veniti candva in vizita la noi. Atat iarna, cat si vara e foarte frumos aici. Iarna se poate schia, vara se pot face drumetii!

      Ștergere
  5. Iarna nu trebe sa mergeti la ski deoarece mutii sunt aproape de voi.
    Szabo Ákos

    RăspundețiȘtergere
  6. Aveti un parc frumos langa biserica numai bun de plimbat.
    Balog Bianka

    RăspundețiȘtergere
  7. Parcul este nou, a fost realizat anul trecut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iar o plimbare seara prin parc este o adevarata bucurie....un mod de relaxare cum nu se poate mai placut :)

      Ștergere